A webmarketing a Kotler féle 4 P elemből leginkább a Promotion (kommunikáció) eleméhez kötődik. A kommunikációs csatorna klasszikus AIDA [Attention (figyelem), Interest (érdeklődés), Desire (vágy), Action (cselekvés)] modellje jelentősen átalakult az E-kommunikáció tekintetében. Ma már egyre inkább az un. NAIARS [Need (szükséglet), Action (cselekvés), Information (információ), Attraction (vonzerő), Reaction (reakció), Satisfaction (megelégedettség)] modell terjedt el. Mindkettő a szükségletből indul ki, de a vágy különböző formában elégíthető ki, ezért ez az utóbbinál sokszínűbb.

A Wikipédia szerint:

"A web marketing (SEO) az e-marketing egy fajtája, nem más, mint internetes marketing. Az internet létrejöttének első néhány évében (1995-2000), Közép-Kelet-Európában pedig a legutóbbi időkig sok tévhit kapcsolódott hozzá, mostanában azonban egyre több olyan tiszta, átlátható módszertan létezik, melyet a marketing szakemberek nagy hatékonysággal használhatnak fel online marketing programok kivitelezésére."

Röviden a webmarketing (SEO/weboldal optimalizálás) egy termék, szolgáltatás, szervezet vagy vállalkozás piacra vitelének internetes módszereit, eszközeinek használatát jelenti.

Melyek a honlap optimalizálás legfőbb eszközei?

  1. SEO (azaz pl. Google optimalizálás)
    1. Honlap optimalizálás
    2. Weboldal optimalizálás
  2. keresőmarketing
    1. Keresőoptimalizálás (honlap adott kulcsszavakra elfoglalt helyezésének javítása a keresőmotorok találati oldalain)
    2. Fizetett hirdetés (a találati oldalakon gyakran megjelenő hirdetések)
    3. Fizetett listázás (néhány keresőben lehetőség van arra, hogy adatbázisukba fizetés ellenében gyorsabban, vagy szabályozottabban kerüljünk be)
    4. Szövegírás (az oldalunkon járó látogatók potenciális vásárlóvá konvertálása)
  3. mobilmarketing
    1. SMS (a kampányüzenetet SMS formában juttatja el a címzettek számára)
    2. MMS (multimédiás üzenetküldési szolgáltatás)
    3. QR kód (kétdimenziós vonalkód)
    4. Mobil keresőmarketing (tetszőleges szavakhoz irányítottan hirdetési tartalom hozzárendelése)
    5. Mobil kupon (mobiltelefonokra SMS-ben (linkként), de leginkább MMS-ben mobil kódok küldhetők)
  4. hirdetések
    1. Google AdWords (a Google találati lista elején lévő, más alapszínen illetve a jobb oldalsávban megjelenő rövid, szöveges hirdetés)
    2. Szponzorált cikk (megrendelésre elhelyezett fizetett közlemény)
    3. Text link (téglalap alakú, fekvő formátumú, jellemzően a címlap szövegtörzsébe ágyazódó, szponzorált, szöveges csíkhirdetés)
    4. Facebook hirdetés (gyorsan indítható kampány)
    5. Banner vagy display (meghatározott formátumú, méretű, általában képes hirdetés)
    6. Nyereményjáték (partnereinknek lehetősége van támogatói nyereményjáték indítására)
  5. linkkampány
    1. Szerkesztőségi link (terjesztéséhez nem szükséges fizetni)
    2. Szöveges link (valamilyen szövegre vagy szóra kattintva kerül a felhasználó az adott szóval kapcsolatos honlapra)
    3. Follow link (a keresőrobotokat arra utasítja, hogy keressenek tovább azon a linken keresztül)
  6. közösségi weboldalak (ma már a HTML oldal készítés szerves részei)
    1. Google+
    2. Facebook
    3. YouTube
  7. e-mail marketing (5S jellemzője)
    1. Elad (Sell) – növeli az eladásokat
    2. Szolgál (Serve) – értéket ad
    3. Beszél (Speak) – közelebb kerül a vásárlóhoz
    4. Megtakarít (Save) – költségek megtakarítása
    5. Sistereg (Sizzle) – a márka (brand) kiterjesztése
  8. blog
    1. Személyes (köznyelvben sokszor "webnapló")
    2. Tematikus (egy adott témára koncentrál)
    3. Hírblog (hírkivonatokat tartalmaz egy adott témakörből)
    4. Komplex blog (keretében a szerző egy blog alá integrálja különféle tevékenységét)
    5. Podcast (szerzője egy hangállományt tesz közzé)
    6. Vlog (itt videofelvétel van a hanganyag helyett)
    7. Mikroblog (rendkívül rövid, egyszerű tartalmakkal operál)
  9. affiliate marketing
    1. Online viszonteladói hálózat (a viszonteladó felteszi a linket, bannert az oldalára, a "hirdető" pedig követi, mely linkekről érkezett a regisztráció/vásárlás)
  10. gerillamarketing (5 fogyasztói csoportot képez)
    1. Az innovátorok
    2. A korai adopterek
    3. Az átlagos többség
    4. A késői adopterek
    5. A "lajhárok"

Mindenképp szükséged van SEO-ra, ha a weboldalad:

  • nem megfelelően működik,
  • nem sikeres,
  • nincs összhangban céged tevékenységével,
  • nem rendelkezik a megfelelő designnal.

Na és, mi ebben a haszon kérdezhetnéd?

Nos, a haszon (megtérülés) (A Te jövedelmed, életszínvonalad) tekintetben a következő lehet, ha jól döntesz!

A professzionális és kitartó weboldal optimalizálás hosszú távon sokszorosan megtérülhet.
A siker azonban több tényezőtől is függ ezek közül a legfontosabbak a következők:
  • A kiválasztott kulcsszavaidra mekkora a konkurencia
  • Oldalad frissességét mennyire tudod folyamatosan, a konkurenciánál jobban biztosítani
  • A konkurencia honlap optimalzálási (SEO) technikái mennyire professzionálisak
  • Az internet marketing technikáidnak követniük kell a keresőmotorok algoritmusának változásait
  • Na, és a legfontosabb, hogy milyen SEO szakembert választasz (feltéve, hogy nem magad kísérletezel)

Mi ebben segítünk neked, keress meg bátran az üzenet oldalon és mi a legjobb tudásunk szerint állunk a rendelkezésedre! Ne feledd: mi csak azt tesszük, amihez értünk!

A cikk bal oldalán egy modern online marketing tevékenység sémájáról olvashatsz részletesebben!

Mi is az a keresőoptimalizálás?

A honlap optimalizálás (bizonyos elnevezés szerint SEM) az információközlés módszerének olyan művészete és tudománya, amely a kereső algoritmusokkal elhitetetik, hogy meghatározott keresőszavak, kifejezések témakörében a mi oldalunk a legfontosabb.

Angolul hivatalosan Search Engine Optimalizaton-nek (SEO) hívják. (Mi jobban szeretjük a webmarketing elnevezést) Azon tevékenységek tartoznak ide, amelyeket azért végzünk, hogy a keresők találati listáján weboldalunk a lehető legjobb helyen tűnjön fel a tevékenységünket jellemző keresőszavakra, kifejezésekre.

A Wikipedia szerint:

A keresőoptimalizálás (angolul Search Engine Optimization, azaz SEO) a weblap keresőmotorokban való megjelenésének javítását jelenti "normál" avagy nem fizetett keresési eredményekben. Általánosságban minél előbb, azaz jobban rangsorolva fordul elő a találati oldalon és többször jelenik meg egy oldal a találati listában, annál több látogatást szerez a kereső használóitól.

Alapvetően kétféle keresőoptimalizálást (SEO-t) különböztetünk meg:

  1. White hat seo: a keresők által ajánlott, etikus tevékenység, elősegíti a jó helyezés elérését a találati listán. A keresők nem tiltják.
  2. Black hat seo: a kereső gyenge pontjainak a kihasználásával igyekeznek jó helyezést elérni. Ezeket a keresők tiltják és igyekszenek felismerni őket.
  • egy tökéletesen működő weboldal,
  • 100%-os technikai garancia,
  • megbízható munkavégzés,
  • kedvező árak,
  • szabványok betartása.

Egy optimálisan kialakított weblapban számtalan lehetőség rejlik, azonban a kulcsszerep az optimális jelzőn van! Számtalan negatív példa kering az interneten, ahol a nem megfelelő honlap megalkotásával több kárt, mint hasznot értek el a készítők. Rossz statisztikákkal, előnytelen következményekkel és romló tendenciákkal szembesül? Még nincs veszve semmi! Cégünk ingyenes honlap elemzési szolgáltatásával előnyre fordíthatod, ami eddig hátráltatott!

Miért hasznos a honlap elemzés? Mert segítségével megismerheti a hiba forrását, ami miatt honlapja nem éri el az elvárt sikereket. Tapasztalt szakemberek kiszűrik a hátráltató faktorokat, és segítséget nyújtanak abban, hogy milyen eszközökkel lehet hatékonnyá, eredményessé tenni a weboldalt!

Ha Te is szeretnéd, hogy a honlapod egy jól kamatozó befektetés legyen, mely méltón prezentált szolgáltatásod, és vállalkozásod előnyére szolgáljon, fordulj hozzánk bizalommal!

Válaszd az ingyenes honlap elemzést!

Várjuk megkeresésed az ingyenes honlapelemzésre

"Köszönöm az ingyenes elemzést, sok hasznos dolgot találtam benne, és ötleteket kaptam. Megpróbáltam egyedül is megoldani a problémákat, de sajnos nem minden sikerült. Vállaltok még további munkát- tisztességes árért?" J. Károly

Amit mi megteszünk a weboldal optimalizálásért

Kiemelten fontos, hogy az általad megfelelően gazdaggá és értékes tartalmúvá tett szöveg a keresőszempontoknak megfelelő formában jelenjen meg.

  • a szakemberek által jól ismert fontosabb formai szempontok száma 50 körüli (a Google kb. 200 kritériumot vesz figyelembe egy webhely értékelésekor, de ezeket csak a cég legbelsőbb köreiben ismerik)
  • a gyakorlatban ebből általában maximum 20-25 érvényesítésére van lehetőség
  • ezek között azonban van 5-6 kiemelt fontosságú, amelyek betartása és érvényesítése nélkül a weboldalad nem lesz keresőbarátnak tekinthető, így nem számíthat első helyre a Google találatok közt, de önmagában ez nem elég, feltétlenül szükséges hogy a kevésbé fontos, de összességükben mégis lényeges szempontok közül további 8-10 is érvényesüljön weblapodon

Mi az, amire koncentrálunk weboldal optimalizálás (SEO) folyamatában:

  1. Alapelemek kiválasztás
    1. A kulcsszavak
      1. a kulcsszavakat (kifejezéseket) neked kell kiválasztani, azaz, hogy mi lesz az adott oldal alapvető tartalma (50 - 100 elemű lista/oldal)
      2. ezután mi megvizsgáljuk a keresettségét, és a konkurenciáját
      3. ezután teszünk egy javaslatot a használni érdemes kulcsszavakra (ezek 5 - 10-szer kellenek, hogy bekerüljenek az oldalra)
    2. Szöveg/HTML kódarány
      1. a weboldalon a valid szöveg/kód aránya 25 és 70 százalék között kell, hogy legyen.
    3. Szöveg/link arány
      1. a szöveg és a link arány nem kell, hogy meghaladja a 10%-ot (kivétel a főoldal, mert az egy preferált oldal)
      2. a szövegközi linkeknek, un. "Beszédes linkeknek" kell lenniük.
  2. A szerkezeti elemek megfelelősége
    1. Pop-up-ok
      1. a keresők többsége ma már blokkolja, ezért nem blokkolhatóvá kell tenni őket
    2. Keresőbarát url-ek
      1. Az URL-eknek keresőbarátnak, un "szép uerelknek kell lenniük
      2. Javaslatot teszünk az url-ekre
      3. ezután a megjelenésük, beállítjuk a honlapon
    3. Könyvtárak és fájlok elrendezése
      1. nem mindegy, milyen a tárhelyre feltöltött adatok könyvtárszerkezete sem
      2. beállítjuk az optimális könyvtár és fájl szerkezetet
  3. A forráskódban megadott elemek helyes beállítása
    1. Meta-tagek
      1. léteznek a HTML5-ben nem használatos tagek, de van helyettük több szükséges új
      2. ilyen például az Open Graph Protokol vagy a Dublin Core
    2. Scriptek
      1. nem mindegy, hogy a scripteket hol hívjuk meg
      2. a felhasználási szükséglettől függően, lehetnek elől, az oldal alján vagy éppen ott, ahol szükségünk van rá
    3. Stílus lapok
      1. ma már nem szabad belső stílusokat használni. Minden CSS-t ki kell szervezni egy önálló CSS könyvtárba
      2. mi ezeket kiszervezzük és egy önálló könyvtárban formázzuk meg őket
    4. Mikrositok
      1. mi ezeket elkészítjük, a megfelelő helyre beillesztjük
      2. a működésüket leellenőrizzük
  4. A kiegészítő elemek elkészítése
    1. Site mappa
      1. az oldaltérkép elengedhetetlen eleme egy honlapnak
      2. mi ezt elkészítjük .html és .xml formátumban
    2. Robots.txt
      1. a weblap működését alapjaiban befolyásoló fájl
      2. mi ezt elkészítjük és, szabványos működésűvé tesszük
    3. .htaccess
      1. a weblap működését alapjaiban befolyásoló saját fájlnak kell lennie
      2. mi ezt elkészítjük (könyvtártartalom tiltása, hibák kezelése, átirányítás) és szabványos működésűvé tesszük
    4. Mérőkódok
      1. itt elsősorban a Google-Analytics-re gondolunk
      2. mi ezt elkészítjük, és szabványos működésűvé tesszük
    5. Szabvány 404-es oldal
      1. a működését leszabályozzuk
      2. elkészítjük az egyedi error-404.html és az error.html oldalt
  5. HTML5 validálás, SEO ellenőrzés

Onlinemarketing tipp

Gerillamarketing:

A gerillamarketing (guerilla-marketing) a nem konvencionális, marketing eszközök, illetve technikák, valamint marketing-stratégia összefoglaló neve. A Nyugaton már elterjedt, Magyarországon még gyéren alkalmazott, a nem tradicionális marketing megoldásokat összefoglaló kifejezést széles körben először Jay Conrad Levison alkalmazta 1984-ben írott Guerrilla Marketing című könyvében. Definíciója szerint alacsony költségvetésű, nem konvencionális marketing-tevékenységet (főleg promóciót) jelent.

Ide sorolható - többek között -, minden olyan reklámozási mód, ami nem reklámfelületeken jelenik meg. A gerillamarketing az 1990-es évektől kibontakozó irányzat a reklámozásban, illetve a fogyasztókkal fenntartott kommunikációban. Újszerű, szokatlan, legtöbbször meghökkentő módszereket használ az üzenetei célba juttatására. Erre fő eszközei az ötletesség, a humor (morbid, abszurd, naturális etc.), illetve az esztétikum etc.

A gerilla marketing fogalom nem új keletű, és eredendően nem is azt jelentette, hogy valami nagyon meghökkentőt csináljon valaki, amiről aztán mindenki beszél.

A gerillamarketing egészen egyszerűen annyit jelentett, hogy egy cég stratégiailag hogyan mozog a piacon: a gerilla stratégia pedig elsősorban a kis cégek sajátja volt. A gerillamarketing azonban az évtizedek alatt alakult - hasonlóan a marketing összes többi területéhez - és jutott el arra a pontra, amit ma leginkább jelent: olyan akció, amely bevállalós, meghökkentő, figyelemfelkeltő, és elsőre nem mindig derül ki róla, hogy mit is reklámoz.

Gerillamarketing

Az astroturfing és a gerillamarketing részleteiről, majd a hírlevelemben írok.

Szeretnéd megismerni a linkmarketing és az astroturfing rejtelmeit? Iratkozz fel a hírlevelünkre és megtudod!

Feliratkozás a hírlevélre